time-out.reismee.nl

AL halverwege Frankrijk

Woensdagmorgen 5 februari: we vertrekken keurig op tijd, uitgezwaaid door Carel, voor onze reis naar het Zuiden. Eerst nog even naar mama voor de koffie en een afscheidsknuffel. Daar zien we ook Betty nog even en we gaan nog even langs bij Truus en Jouke om echte Wickevoorter boerenkool te brengen (die moet je geproefd hebben, zó lekker!). Dan is het half twaalf en kunnen we echt van start. Via Bergen op Zoom en Antwerpen rijden we richting Kortrijk, waar we in een dorp vlakbij, Duc voorzien van drinken voor onderweg en waar we de gastank vullen, zodat we volop ons kacheltje kunnen stoken en ons potje koken. Al snel gaan we de grens met Frankrijk over waar we net voor Arras een CP vinden in Avion. Leuke plek bij een park en dichtbij het centrum. Er staan al vier anderen, dus aanschuiven maar. We lopen een rondje door het park, maar aangenaam van temperatuur is het nog niet.

Donderdag 6 februari: De zon komt op als we ontwaken en dat is de voorbode van een dag met prachtig weer. We starten langzaam op en gaan via binnenwegen naar Abbeville, waar we de grote weg naar Rouen nemen. Net onder die stad ligt Oissel, een stadje aan de Seine. De CP is wat lastig te vinden, maar ligt heel leuk, naast een Jeu-de-boulesbaan (altijd leuk om naar te kijken) en met uitzicht op de rivier. Er is plaats voor 2 campers en wij zijn de eerste. Na ons komen er nog drie en met enig inschikkken kan het net. Leuke wandeling door de stad en langs de Seine bij een lekker zonnetje. Prima zo!

Vrijdag 7 februari: Vandaag op weg richting Tours. We volgen de route via Chartres over de N10, soms vierbaans, maar geen snelweg. Het weer is goed, zeker om te rijden en het landschap begint al lente trekjes te krijgen. Groene velden wisselen de vers geploegde landerijen af. In de berm bloeit af en toe al gaspeldoorn. Om een uur of vier zijn we op een CP in Saint Genouph, iets ten westen van Tours. Dorpje aan de Loire, waar we met een klein uur wel uitgekeken zijn. Ook hier staan we niet alleen, maar met z’n vijven. Gezellig. In de verte zien we af en toe de TGV voorbij rijden, maar verder is het heel rustig hier.

Zaterdag 8 februari: Voor het weekend hebben we een camping uitgezocht in de buurt van Ruffec. In het piepkleine dorp Condac is er één die ook in de winter open is (komt niet veel voor in deze streek), waar we een warm welkom krijgen. Het is er niet super de luxe, maar we kunnen lekker douchen, er is WIFI om jullie bij te praten en rust. Ook nog vlakbij een wild stromende rivier (Charente), waarin het water heel hoog staat. Via bruggetjes kun je naar een park lopen. Erg leuk om te zien. We gaan straks nog kijken of het water nog stijgt, of al weer aan het zakken is. Het weer is wat minder geworden, de zon is verdwenen en af en toe valt er een drup regen. Maar wij zitten warm en droog.

Zondag 9 februari: We slapen uit! Kwart voor negen wakker, we zullen het nodig hebben We blijven lekker hier vandaag en gaan genieten van de rust. Morgen verder en volgende keer dat er WIFI is, meer nieuws. Tot dan.